söndag 25 januari 2009

Djurgårdare kan inget om hockey

Såg Djurgården besegra Brynäs på hovet med 2-1 igår. Och som min kompis The Hammer (djurgårdare) sa:
- Ulf Rådbjer vill inte ha DIF i kvalet för han vet att AIK (Vilka han tydligen ska hålla på) inte klarar av Dif där.......

Och man börjar ju undra! Han avgjorde matchen totalt när han med 3 min kvar gav Brynäs en 2+2 och en 2:a till. VÄLDIGT KONSTIGT DÖMT, enligt mig. Den förre brynäsaren Anger avgjorde i 5-3 spelet och gv Dif 5:e raka segern.

Efter matchen gick jag förbi en djurgårdare som sjöng i sin mobil:
- Rådbjer fixa segern cha la la la laaa, Rådbjer fixa segern cha la la la la.......

Då kanske ni förstår vilken nivå det var på.

Dagens roligaste var annars djurgårdaren bakom mig som yttrade den något avslöjande kommentaren:
- Det var tur att vi rekryterade till 1-1.............

Så jag måste säga att hockeykunnandet är imponerande stort på hovets läktare.

Inga kommentarer: