torsdag 22 januari 2009

Stora problem för Fredrik Pettersson

Mat, 2 öl och Hockeytorsdag på en pub i Karlstad. Timrå spelade ut Brynäs och som fd Gävlebo var Niklas Bäckströms besök i studion kvällens klara höjdpunkt. Om 2 veckor träffar jag honom i Washington………..

Ja slutspelet är en dryg månad bort, men redan nu har jag börjat ladda, ladda upp med material till våra sändningar vill säga. Inledde i GBG i onsdags, Jönköping och Linköping idag och imorn Karlstad innan det bär hemåt Stockholm igen.

Har träffat 5 spelare i varje lag på vägen för att höra om deras bla. bästa och värsta slutspelsminnen. Är härligt att höra alla spelare berätta om hur dom upplever den speciella stämning som innefinner sig. Är dock lite problem för vissa att fatta sig kort och komma ihåg att inleda meningarna med typ:- Mitt bästa slutspelsminne är………..

Frölundas Fredrik Pettersson är nog den som haft störst problem hittills med det hela, och det med den allt mer leende lagkompisen Erik Karlsson i bakgrunden….

Ni får se och höra dessa minst sagt inspirerande berättelser när slutspelet är här. Men jag kan berätta så mycket som att Björn Melin mindes en viss förlust mot FBK i semin för några år sedan, och Niklas Persson 2 raka finalförluster. Ingen av dom var speciellt nöjd…….

Nu satte precis Larholm ytterligare ett mål i handbollsmatchen mot Kroatien, så nu är ju rätt jämnt igen. 22-20 med 15min kvar, är nog dags att flytta fokus dit.

Inga kommentarer: