lördag 16 maj 2009

10 svenskar är kvar

Imorn börjar semifinalerna, härligt. Efter rysarna vi fick i kvarten tror jag det här blir ännu bättre. Ser extra mycket fram emot dusten i väst. Detroit och Chicago är 2 lag som spelar med speed, fart och hastighet ;-) ja ni förstår.

Känns dock som att Red wings fortfarande är lite större - men vänta bara några säsonger Chicagofans.......

I öst tror och hoppas jag på Pittsburgh. Dom förespråker ju en mycket mer underhållande hockey och ska jag vara ärlig så blir jag inte speciellt tänd på Carolina. Blir ju betydligt roligare att bevaka en final med Crosby, Malkin, Gonchar och CO än Jokkinen, Cole och Wallin.......

Så en repris på fjolårsfinalen är vad jag tror vi får.
---
10 svenskar är för övrigt kvar i slutspelet och såhär ser nationsfördelningen ut.

CAN 37 43.0%
USA 20 23.3%
SWE 10 11.6%
RUS 5 5.8%
CZE 4 4.7%
FIN 4 4.7%
SVK 3 3.5%
UKR 2 2.3%
GER 1 1.2%

Stdudio NHL sänder dom båda kommande söndagarna matcher mellan Detroit och Chicago. Starttid är 20.50.

Inga kommentarer: