måndag 2 juni 2008

Poliseskort i Detroit

Stötte överraskande på SSK´s Per Hallin på läktarna i Joe Louis idag. Detroit hade lätt lätt träning där dom som spelat mycket dom senaste matcherna vilade. Hallin och en polare till hade bjudits över av den gamle lagpolaren Zetterberg och trivdes verkligen i ett somrigt Detroit. Dom kom i fredags och åker hem på tisdag kväll så snacka om att dom hoppades på ett avgörande redan imorn. Kan ju bli en rätt kul festkväll om man är polare med Z......... speciellt eftersom han nog kommer vinna Conn Smyth oxå!


Sådana här syner mötte oss utanför the Joe idag. Tydligen kördes Red Bull Air Race här i helgen. Om några veckor kommer dom till Stockholm.

Hade ju hoppats på en intervju med Gonchar och Malkin idag, men det blev några andra killar istället. Och som ni kan se här nere, var det inte direkt mycket sämre....


Franzén är ju stekhet och Babcock hjärnan bakom Detroit i år. Även Lilja satt ner i vår studio, och alla dessa 3 + en viss Scotty Bowman ser ni i canal+ iom match 5.

På grund av att allt folk som ville se på flygplanen, helst gick på gatan när dom skulle hem fick vi lite problem med vår lilla mediabuss. Efter att ha stoppats av ett par viktigpettrar till poliser fick vi tillslut poliseskort fram till hotellet. Det roliga var att när våra cyklande vänner väl var på plats, hade nästan allt folk hunnit bort. Nu kan se våra 2 "hjältar" här nere.




Det ligger verkligen förväntan i luften här inför final 5. Kanske kanske kanske trivs Detroit lite för mycket i läget just nu, och förlorar därför imorn! Det är i alla fall vad jag hoppas! Jag håller fortfarande tummarna för 7 matcher även om jag inte riktigt tror på det själv längre. Och nog är Detroit värda en seger imorn allt!

Enligt Holmström själv spelar han imorn - bara så ni vet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer Holsmtröm att spela ikväll tror du?

Ang Malkin så spelar jag Sporting News (ligger 154 av 50.022) där man tävlar med spelare och han har jag inte haft med på ca: 2 månader för ju bättre motstånd han får desto sämre spelar han, jag tror han känner pressen och det beror inte själva motståndet.

Det Detroit får se upp med för är Hossa för han verkar vara på G men det hjälper nog inte utan inatt tar Detroit bucklan. Man blir ju så färdig när matcherna går klockan 2 på morgonen här i Sverige men man drar för gardierna och slår på projektorn för nu blir det 5:e och sista nattsudden.

Håkan Vestling
Holmsund utanför Umeå

Björn Oldeen sa...

Ja jag tror tyvärr du har rätt. Det här blir nog sista natten. Kanske skönt för er där hemma som måste vända på dygnet och knappt sova något innan jobbet men jag kör gärna några matcher till!!

Ja jag vet inte om jag håller med om att han försvinner mer i matcher mot bättre motstånd, titta på slutspelet fram till finalen. Men här i matcherna mot DFetroit har han ju varit rent usel! Han tar ju felbeslut efter felbeslut och försäker göra allting lite för svårt!

Tänk vilket sparkapital Pittsburgh har i honom, Sykora, Gonchar och ett par tunga pjäser till. Kan dom få ut lite av det inatt kan det kanske gå vägen ändå.......

Vad gäller Homer så tror jag faktiskt på spel för honom nu. Han sa det själv i alla fall, men samtidigt vet kan man ju aldrig lita på spelarna i såna här tider.

Vinylmonstret sa...

Han har inte varit särskilt bra i slutspelet tycker då jag, han har varit bra i 5 matcher(de 2 första mot Ottawa bla, sedan i en match mot Philadelphia och 2 mot NYR) då han gjorde 6 mål och 8 assist. Sedan har det i de andra 13 matcherna blivit 3 mål och 2 assist.