fredag 6 juni 2008

Resan fortsätter

Sitter just nu på flygplatsen i Cincinatti och väntar på nästa flyg till San Francisco. Har precis bokat en bil oxå, hoppas bara den är lika billig när vi kommer fram till San Fran som den var nu på nätet.

Annars har vi bara tagit det lugnt sedan avgörandet, var ju rätt tråkigt att Detroit vann på bortaplan. Inte nog med att stämningen i arenan var rätt kass, Red wings kastade ju sig direkt på planet hem oxå. Så det var ju verkligen ingen feststämning i stan, utan det kändes som ett stort antiklimax: Jaha var det slut nu? Tänk er skillanden för Z och Lidas om dom fått höja sina bucklor (Conn Smyth och Lord Stanleys) i Detroit istället!! Då hade det blivit tokjubel och ett härligt drag - nu möttes dom av burop istället.
Det där fotot tog jag på isen innan intervjujakten började - fick med dom flesta svenskarna innan Lilja satte stop på intervjuhetsen med att tömma en hel Champagneflaska över mitt huvud...... Visst, det stänkte i omklädningsrummet när dom firade med Lilja tog det hela ett steg längre. Han tyckte att jag skulle skicka kemtvätts-räkningen till honom.......

Men tänk vad nära det var att Hossa fick in ytterligare en puck på slutet!! Det hade ju varit HELT sjukt och tänk om dom tvingat fram en 7:e match oxå??? Ja ja, Nu var det ju riktigt kul att Detroit fick vinna, men det känns lite konstigt att det är över.

Le Frog, Niklas och Calle lämnade oss igår. Calle tog en tur till dom gamla hemtrakterna i Washington, medans Le Frog och Niklas åkte hem. Så Ingemar, jag hoppas du tar hand om Niklas där hemma och ser till att han kommer till gymet nu när inte jag kan vakta!!!

Förutom att Le Frog glömde tvätten här borta (det är ju så lätt glömma att man hade något i resväskan oxå) så stod han för veckornas skönaste citat när han berättade om en fransk sångare:
"- Han är skitstor i Frankrike, nästan världsberömd! (lite betänketid) Ungefär som Tommy Nilsson!"

Tommy Nilsson??? Hahaha, ja det är ju en riktig världsstjärna det.............

Nu ska vi käka, så jag får slänga ihop datorn! Historien om Bjurman får jag ta senare.

Fler bilder från segerfirandet i omklädningsrummet kommer oxå vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer: