måndag 19 april 2010

Hockeyspelare på Nya gamla Ullevi

Viktig seger för HV i lördags. Djurgårdsseger där och finalserien hade varit mer eller mindre avgjord. Nu ligger pressen åter på Stockholmarna och jag tror faktiskt att 71:orna kan ta segern i Globen i kväll.

Igår jobbade jag i GBG med fotbollsmatchen Blåvitt - Elfsborg och även där bjöds det på rätt härligt tryck!

Trots att det var fotboll så fanns en del hockeyinslag i dagen. Först visade det sig att den här gamle hockeykrigaren är vaktmästare på nya gamla Ullevi. Känner ni igen honom?Det är Frölundas gamla center Peter Berntsson. En av spelarna som krigade flitigast i den stenhårda finalserien 96 mellan Frölunda och Luleå.

Nästa hockeyspelare på plats var Timrås Anton Axelsson. Han satt på första raden och vinkade glatt till mig när IFK var i leding.
----
På tåget hem satt jag framför en av dom assisterande domarna som dömt matchen och satan vad han analyserade matchen. Tror han pratade med minst 4-5 kollegor om matchen och olika situationer. Han kollade på dvd från vår sändning (dom får alltid en sådan av oss) och lyssnade mycket på vad vi sa, lusläste tidningarna på nätet. Så om en domare säger att han inte hänger med i vad som sägs runt honom eller att han inte bryr sig så kan man lätt konstatera att han ljuger.

Tycker det är väldigt bra att dom går igenom sin insats och det vet jag att hockeykollegorna oxå gör, men nån måtta får det väl vara.

Inga kommentarer: