måndag 12 april 2010

Vardagsglimtar

Imorgon tisdag är det upptaktsträff för Elitserien. Jo det är sant det är redan det. Men elitserien i speedway då. Undertecknad ska vara konferencier och jag måste säga att det är lite annorlunda att prata direkt inför hundralet kollegor och speedwayfolk jämfört med en kamera. Men det ska nog gå fint.

Annars tänkte jag här ge 2 vardagsglimtar från dom senaste 24 timmarna.
Här är bild 1.Förstår att ni undrar vad det här är. Tog bilden igår när jag hamnade bakom denna taxibil. Chauffören tillhörde verkligen inget större bolag! Hur jag vet det?? Skylten på taket som jag försökte fånga hade texten TAKSI..........

Bild 2.
Denna syn mötte mig när jag skulle hoppa på cykeln i eftermiddag. 2,5 macka!!! Det får en ju att undra hur den hamnade där.
- Någon tyckte det var enklare att lägga mackorna på min sadel än att slänga dom i papperskorgen bredvid?

- Någon ville vara snäll och lämna en matsäck till mig?

- Någon hade snott mackorna, var på flykt från ägarna och lade ifrån sig stöldgodset för att hämta det senare?

- Någon tyckte att jag istället för att ha en sån där liten smal sadel borde ha en klassisk limpa.

Kan nästan hålla med om det sista......

2 kommentarer:

ole sa...

dem ser lite torftigt smorade ut, inget palagg?

Björn Oldeen sa...

Ja nog borde dom kunnat lämna lite ost eller dylikt kvar oxå....