lördag 3 april 2010

Påskhockey

Har skrivit om det tidigare men måste nämna det igen. Jäklar vad mycket spännande hockey det finns att titta på dessa dagar. Här i helgen har ju slutspelet och kvalserien fått sällskap av j18 och j20-finalerna oxå. Yngligarna gör upp på hovet och Globen och vore jag inte bortrest över påsken hade jag sannerligen gått dit. Man blir ju smått förälskad i den fartfyllda energihockeyn som juniorerna spelar. Hoppas hinna dit en sväng på måndag då j20 spelar brons och finalmatch.

Men måndag vid kl 14 börjar jag oxå jobba igen. För ungefär då är det dags att hoppa in i bilen för resa till Linköping och semi 3. Är ju hur häftigt som helst att försöka förstå 2 veckorskillen här hemma, men ska oxå bli väldigt kul att kliva in i slutspelshettan igen.

Alldeles strax startar ju semi 2 i Stockholm och Jönköping och jag måste säga att jag håller tummarna för Linköping och Skellefteå i eftermiddag. Inte för att jag håller mer på dom utan för att det vore trist med 2-0 i matchserierna. Lite av hettan kan ju försvinna när något lag rycker.

Arto Blomsten siade inför slutspelet att HV71 och Djurgården skulle göra upp i final - spännande att se om spåkulan får rätt även denna gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är intressant att ni håller fokus på en Djurgårdsspelare som ramlar in i sargen och inte ens nämner en Djurgårdsklubba upp i ansiktet på Magnus Johansson i LHC där det blir blodvite precis under ögat. Inte ett enda litet ord om det. Slutsats?

Erik sa...

Slutsats? Att du är bitter?