måndag 4 februari 2008

Jag gör som Elitserien

Nämligen tar en liten paus. Sitter på SJ´s tåg Stockhom - Gävle för en mellanlandning i Gevaliastan innan det är dags för några dagars semester. Ska till Åre för lite skidåkning och "relaxande" på after-ski. Äntligen ska man få se lite snö den här så kallade vintern.

Visst är det väl underbart att man numer kan vara uppkopplad på tåget, gör ju att resan känns bra mycket enklare.

11 omgångar kvar till slutspel nu och det pågår ju 2 rätt intressant strider i elitserien.
  • I toppen, 5 lag inom 4 poäng som jagar andraplatsen bakom HV71. Den som blir 2:a kan ju se fram emot en på pappret betydligt enklare kvartsfinal. För jag tror att tränarna i samtliga dom där 5 lagen helst undviker varandra så länge som möjligt. Mitt tips: Linköping kniper platsen bakom HV.
  • I botten, 4 lag inom 4 poäng som alla vill till slutspel. Mora räknar jag bort trots värvningen att trollgubben Rob Hisey. Tyvärr är det ju respass direkt för det lag som nu lyckas klamra sig fast på 8:e platsen efter 55 spelade omg. Inget av dom lagen där nere kommer ju ha en suck mot HV. (För dom kommer ju bli valda av Jönköpingsgänget) Men snacka om att det är intressant ändå - ett lag utöver Mora ska ju kvala, och det här kan gå hur som helst. Mitt tips: Skellefteå till slutspel - Luleå till kval.

Se upp i backen.......

Inga kommentarer: