onsdag 20 februari 2008

Strömberg går på knock igen

Gårdagens testsändning flöt på utan större missöden, roligast var nog Leffe Strömbergs intervju efter matchen.

Leif: Jag säger som Säcken gjorde i Skandinavium. Dom gjorde 3 mål och vi 1.

Jag: Ja, och varför blev det så då?

Leif: Jo, dom gjorde 3 och vi 1.

Jag: Men varför lyckades inte ni göra 3 mål då?

Leif: Ja det vet jag inte nu..

Jag: Hur skulle du analysera matchen i övrigt då?

Leif: Nej det tänker jag inte göra nu, det gör jag när matchen är slut.
(Men Leif matchen var ju slut!)

Jag: Du verkar irriterad?!

Leif: Jag är så jävla förbannad!

Jag: På vad då?

Leif: Det tänker jag inte prata om här......

Riktigt givande intervju va....... Man undrar ju varför han i över huvudtaget stannar vid flashen för att göra intervjun om han ändå inte tänkt prata. Var nog kul för er tittare i alla fall och det blir ju bara han som framställs som ett spån.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, jodu. Jag följer Strömberg och SSK varje dag som reporter på LT och TT och ja, det där har man ju varit med om. Vill han inte så vill han inte.
Det är otroligt mycket känslor i honom som inte får komma ut. Han kunde ju inte stå still när du snacka med honom igår. Önskar att jag hade tid att gå på träningen idag och höra hur mkt utskällning de fick, spelarna =)
Men Strömberg är en skön lirare, en av de roligaste tränarna i ES enligt mig.

Anonym sa...

Ja det hade varit intressant att höra hur tongångarna gick i Axa idag.... Som du säger, han är en rätt skön figur Strömberg. Udda, men skön och ska man vara ärlig är det ju bra mycket roligare med en tränare som gör sådär istället för att stå och snacka om en match i taget och så vidare.

Men ibland undrar man ju faktiskt hur högt hissen går.. :-)

Björn

Anonym sa...

Strömberg är en riktig jävla gnällspik! Varje gång han åker på en förlust ska han stå & sura i tv. Man måste kunna göra en intervju även fast man åkt på en förlust. Kolla bara på Perra Johnsson i SAIK. Alltid en glad uppsyn & intressanta kommentarer. Nä skulle det här varit i NHL så skulle Strömberg åkt på böter. Nåt man kanske borde införa här i Sverige också.

Det finns ju trots allt en till gnälltränare som helt själv lyckats förflytta gnällbältet norröver. Närmare bestämt till Ångermanland.