onsdag 3 februari 2010

Foppa som ni aldrig sett honom förut

På lördag sänder vi Djurgården - Modo från Hovet, en spännande fight som undertecknad kommenterar.

Men kvällens huvudperson är inte helt oväntat en viss Peter Forsberg. Hur det än går i matchen kommer han nämligen vara i fokus.
Arnes resa är ju ett stående inslag på lördagarna och denna gång har han mött Foppa i ett fantastiskt samtal.

Jag kunde verkligen inte slita mig när jag nyss i förhand såg Foppa-avsnittet.
---
Det är till och med så bra att vi valt att göra ett extra 30-min program som sänds på måndag efter matchen Frölunda - Luleå På canal+ sport 1.

Och det är om möjligt ännu bättre.

Jag fick "ståpäls" (som Gunde skulle ha sagt) flera gånger och satt helt klistrad vid skärmen. Mycket har man hört om Peter, men här kommer massor med nya saker och det ifrån en Foppa som är så avslappnad som jag aldrig sett honom förut!

Han berättar bla om:

- Hur det kom sig att han ibland knappt kunde äta på matchdagar.

- Vilken nhl-buse som hotade att sticka ut ögonen på honom.

- Hur det kom sig att han en säsong knappt behövde vistas i egen zon.

- Vilka två storlirare som har förärats med att få tröjorna uppsatta hemma hos Peter.

- Sanningen bakom OS-straffen 1994

Detta är ett stycke svensk hockeyhistoria! Ni kommer ångra er om ni missar Arnes möte med Peter Forsberg på måndag kväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

OK att Peter är en duktig spelare, men han är faktiskt inte den ende ishockeyspelare här i Sverige. Jag är väldigt intresserad av hockey, men att höra talas om denna Foppa stup i ett gör mig snart galen. Att Modo skulle vara ett sånt knäppt lag så att dom inte kan spela om inte Foppa är med har jag väldigt svårt att förstå. Kan vi få lite mindre om Foppa så vore vi väldigt tacksamma. Han är ju trots allt inte HELA elitserien.
Mvh Mia i Växjö

Anonym sa...

Det märks vilket lag du håller på när du kommenterar dif-modo partisk som sjutton till difs favvör.


calle johansson samt niclas holmgren saknas jättemycket!

Anonym sa...

Vänligen plocka bort Arto Blomsten som kommentator till Djurgårdens matcher i framtiden, han klarar inte av att vara objektiv i de matcherna.

Björn Oldeen sa...

Jaha Anonymt var det ja...

Som ni kanske förstår håller jag inte med er i någon av punkterna.

* Niklas och Calle är väldigt duktiga, men att dom saknas håller jag inte med om. Enda skillanden är väl att ni fått höra Lasse Granqvist och Leif Boork lite oftare....

* Tyvärr är det så att fans alltid ser sina lag som orättvist behandlade av kommentatorer och Experter. Frågar du en Djurgårdare tycker dom nog samma sak som ni - fast åt andra hållet. Ett fenomen jag stött på så många gånger.

* Att påstå att jag håller på DIF, funkar verkligen inte. Det är inte så att vi som jobbar håller på lag i matcherna. Men skriv gärna ett mejl och framför vad vi gjorde fel så ska jag svara där.