söndag 7 februari 2010

Regelnyheter

Det kommer bli 2 förändringar till nästa års elitserie och slutspel.
I alla fall har elitseriebloggen fått indikationer på det och här får ni för första gången läsa om dom!

Straffar vid oavgjorda elitseriematcher!
Liksom för ett par år sedan kommer matcher som slutat oavgjort även efter 5 min ÖT, att avgöras via straffar!

Tillbaka till det gamla slutspelsschemat!
Bäst placerade lag i elitserien börjar hemma, sedan gäller varannat borta-/ hemma-möte
---
Två bra regelförändringar tycker jag. Straffarna tillför härlig spänning och i varje match finns då en vinnare!

Är ju oxå en självklarhet tycker jag att dom bästa lagen ska få börja hemma i slutspelet. Skulle oxå kunna tänka mig att kopiera NHL´s system där bästa lag spelar så här. H, H - B, B - H - B - H.

4 kommentarer:

Anonym sa...

snygging!

Anonym sa...

Det är ju inget nytt. Någon av kvällstidningarna skrev om det för flera veckor sedan?

Björn Oldeen sa...

Som jag minns det skrev dom 5-6 punkter som dom ville se.

Det jag ger är nu beslutat hos Hockeyligan.

Men jag kan ha fel om kvällstidningarna...

Anonym sa...

Det stämmer att de skrev att det var på gång.
Och det tyckte jag att du skrev också eftersom du skrev "indikationer på det" och inte beslutat.

Men, tack för svaret.