lördag 31 maj 2008

Bowman ville skicka hem Holmström

Frukost med bladets Bjurman och hans vapendragare Eken imorse. Samtalet dominerades av att jag vill se 7 matcher - dom inte!! Fattar inte hur dom tänker, det är klart man vill att det ska gå till 7! Lika puckade som jag tyckte dom var, tyckte Bjurman att jag och Eken var när vi sa att vi skippar dagens Detroit-värmning! Va faan har man suttit på den där hallen 4-5 timmar/dag dom senaste dagarna känns det rätt skönt att prioritera ett träningspass istället. Speciellt som jag har en tjej som krigar sig runt Stockholm marthon just nu. Första sms-rapporten kom nyss och sa 50.04 efter 10km...... Satan vad jag måste träna på nu!!!!
---
Igår bekräftade Scotty Bowman en riktigt kul story från Holmströms debutår.
Demoncoachen frågade Homer varför han valt att spela i tröja 96. Svensken svarade att det ju var året han kom till Red wings och NHL.
- Det blir året du åker hem oxå......, blev Bowmans typiskt nordamerikanska svar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, kul fynd.

En Stanley Cup insiderblogg till :)

Såna kan vi aldrig få för många av.

// hdw

Anonym sa...

Det är nog en av de få gånger Bowman är glad att han haft fel...