söndag 25 maj 2008

Statistiken talar nu för Red wings

Highlights från finalmath 1 har rullat på tv-kanalerna här borta hela morgonen. Samuelsson framställdes så klart som match-hjälte tilsammans med nollan Osgood. Men samtidigt ställdes frågan var Crosby och Malkin höll hus?? Flera krönikörer tryckte just på Penguins-stjärnornas frånvaro och kritiserade även resten av laget för att inte visa tillräckligt med hjärta och vilja för att vinna det här.

- Dom verkade vara nöjda med att vara i final, sa ESPN´s Barry Melrose.

Hoppas verkligen inte det, för då har vi en lika trött finalserie som ifjol när Ottawa vek ned sig!

Det lag som vinner match 1 i finalen, har vid 78% fått höja bucklan senare!! När segern sker på hemmaplan (som den gjorde igår) är siffran ännu högre, nämligen 87,5%!!! Så nog talar siffrorna för Detroit allt!
---
Jag fattar inte ett ord finska, men igår gjorde jag intervjuer på det ofattbara språket... Eller rättare sagt, jag frågade på engelska och Filppula(Detroit) och Ruutu (Pittsburgh) svarade på sitt modersmål. Allt för att Canal+ Finland skulle få några exlusiva intervjuer. Kändes rätt konstigt kan jag berätta att inte fatta ett dugg av vad dom svarar........ Och ni skulle ha sett ögonen på dom amerikanska reportrarna!!! Varför frågar reportern på engelska och finnen svarar helt obegripligt, såg deras helt oförstående ögon ut att undra.....

Nu frulle, återkommer senare

3 kommentarer:

Anonym sa...

Suverän match och kul att svenskarna i Detroit återigen var så framträdande!

Men det är en sak jag undrar över.
Vi har nu sett ett antal felaktigt bortdömda mål - i matchserien mot Dallas var det väl två stycken om jag minns rätt.

Min fråga är varför möjligheten att använda sig av videokamera inte används i större utsträckning?

Anonym sa...

Glöm inte at Pens aldri har förlorad en Stanley-cup final.

Jonas Dahlquist sa...

Den där Finlandsvarianten har jag och foto-Jocke (a.k.a. "Rumscrum") gjort i England med både Sami Hyypiä och Antti Niemi. Sjukt svårt att klippa ihop. Hyypiä gillade det inte, minns jag.