torsdag 29 maj 2008

Vi blev blåsta

Efter att ha studsat upp och precis hunnit till frukosten, kastade vi oss iväg till arenan. Fullpackade med kameror, lampor och all annan tekniskt utrustning som krävs för en provisorisk studio, behövde vi sedan 20 min för att få upp allt. Dom 2 tunga gästerna skulle precis anlända när det visade sig att dom inte hade tid idag..... Jobbigt med set backs, men vi kommer igen imorn.

Nu blir det istället tid till att redigera Sudden, Messier och Ovechkin för dom ska ju vara med i lördagssändningen.

Niklas och Calle fick en shoppingdag, men vi arbetare är trots det härliga sommarvädret instängda på hotellrummet. Jaja det är dom väl värda, och vad är väl en bal på slottet.......

En kul detalj från igår var att när vi i media igår blev insläppta i Detroits omklädningsrum, var det bara svenska spelare där!! Lilja, Samuelsson, Lidas och Zetterberg. Resten hade redan smitit undan..... Här nedan ser ni en svensk trojka i färd med att intervjua Z.

Från vänster. Per Bjurman (aftonbladet), Jag, Daniel Alling (sveriges radio) och lite skymd till höger om Z står Gunnar Nordström (expressen).

Nu när det inte blev några intervjubilder idag kan jag istället bjuda på den här gobiten som jag plåtade istället. Gissa vad dom här killarna nedan gör??

Dom 2, hade sällskap av ytterligare 2 pers i kontorsstolar på isen. Deras uppdrag var att "laga" reklamskyltarna. Dom satt där och slet bort lösa bitar från dom gigantiska "klistermärkena". Roligare arbetsuppgifter kan jag ju tänka mig att ha....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du bloggar björn och ni gör ett strålande jobb där borta under finalerna. Roligt med intervjuer som den med Gary Roberts i pausen på tredje finalen mm.

Längtar redan till imorgon natt för att se Detroit ta en bortaseger. Bara de får ordning på PP så...

Sen får gärna Kronvall sätta in ytterliggare någon "open ice hit" på hatobjektet Ruutu!! Ha det!

Björn Oldeen sa...

Om du gillade Roberts, ska du verkligen inte missa dom kommande sändningar!

Vad gäller Detroit så var dom ju verkligen inte långt borta sist, så din önskan om bortaseger är verkligen inte omöjlig. Själv hoppas jag nog att Pens vinner match 4 och att vi sen får till en 7:e match som Detroit vinner. Är ju så jäkla läckert med avgörande matcher.