fredag 5 juni 2009

Biffen goes Påsen


Utanför Mellon Arena samlas tusentals fans för att följa matchen på storbilds-skärm. Det är ett jäkla drag och redan timmar före matchen startar är där i stort sett fullt







Här ovan ser ni ungefär halva pressrummet i Mellon. Jäkligt stort och alltid massor av folk.
---
Man kan betala 10$ och få dra ett spelarnamn ur en kopp här i pressrummet. Lotten med Spelaren som får the game winning goal vinner hela potten, vilket ju kan bli en slant.

Men jag har precis kastat 20 buck i sjön. Jag drog nämligen Hal Gill och Chris Draper. Får nån av dom spelarena ett skott på mål ser jag mig som segrare....
---
I svensktipset har jag idag lagt mina pengar på 3-3.
Rajskraj på 4-2
Biffen (vi kallar honom nu Påsen) 2-3
Vetlanda Posten 1-3.
---
Varför Påsen?
Jo härom dagen skulle vi avgöra valordningen med sten - sax - påse och USA-korren sa:

- Hur gör man det??? Visst är det så att sten vinner hela tiden.......?

För att kort efter undra:

- Hur gör man påse........?

Inga kommentarer: