fredag 5 juni 2009

Fjantiga fotbollsspelare

4-2 till Pens och vi fick finalseriens klart bästa match. Kanske inte från Red Wings men ur underhållnings-synpunkt. Många chanser i högt tempo och med stjärnor som levererade. Och så ramar vi in det där med en fantastisk atmosfär så förstår ni.
---
Stor besvikelse så klart hos Detroit och Zetterberg uttryckte til och med att han var trött. Han försökte hämta igen det uttalande med att nu är det i slutet av säsongen så alla är trötta. Visst är alla säkert slitna men jag tror Zetterbergs alla minuter på isen jagandes Crosby kanske börjar sätta sina spår.
---
Kommer bli minst 2 underbara slag här i fortsättningen. Alla andra journlister verkar gnälla över resandet och vill hem. Själv kan jag inte tänka mig något bättre än 7 matcher, vilket alltså betyder 3 resor till....
---
Det är helt galet när pressen ska in i omklädningsrummen - jag lovar. Nu ska ni oxå få hänga med när horden anfaller.
Den här gången var det ganska få journalister i omklädningsrummet. Några sekunder senare är där HELT tjockt. spelarna får knappt plats själva. Dom få som är kvar vill säga.

Annars har ju NHL en väldigt bra regel: 5 min efter avslutad match MÅSTE dom öppna omklädningsrummet för pressen. Kanske något att ta efter fjantiga jäkla fotbollsspelare!!!!!
---
På podiet hamnar alltid tränaren och 3 spelare. Den här kvällen var det Sidney, Marc-Andre och Jordan för Pittsburgh.
---
Grattis oxå till Rumscrum, Rajskraj eller Rammelskrammel som han nu oxå kallas. Hans 4-2-tips innebär att 10$-sedeln går tillbaks.....
Där har ni oxå hans skäggrapport för ikväll.
---
Nu ska jag dricka några öl, sova, packa och sen sätta mig på bussen till Detroit igen...

Inga kommentarer: