lördag 13 juni 2009

Grattis Pittsburgh

Maxim Talbot tvåmålsskytt! Vilken hjälte. Grovjobbaren hade sin absolut lyckligaste dag på jobbet och tystade Joe Louis Arena rejält.

Måste säga att jag är besviken på hemmapubliken. Det var grymt bra tryck i arenan i ett par minuter men sen dröjde det ända till Ericssons reduceringsmål innan det blev någon riktig fart igen.

Visst, laget låg under och spelade inte så bra - men desto större anledning att hjälpa dom på traven då.
---
2-1 alltså efter en rejäl slutforcering av Red Wings, men sett till hel matchen var Pingvinerna klart värdiga mästare.

Dom klarade ju att nästan helt stänga ner Detroits annars så vassa offensiv och att ta sig samman så efter Crosbys skada är imponerande!
---
Känns tomt på något sätt här. Nu är det slut. Det är helt slut. Skit oxå, den här resan som varit så härlig.

På isen tog festen aldrig slut när Penguinsspelare med familjer firade. Dödstyst var det ju såklart istället hos hemmalaget. MEN, här kommer hockeyspelarnas storhet fram igen. Det tar inte mer än 5-7 minuter efter slutsignalen så kommer dom en efter en och ställer sig till medias förfogande. Lidas, Z och Osgood står säkert i 15-20 min och svarar på i stort samma frågor.

Fantastiskt starkt.
---
Starkt ska jag oxå dricka nu. Så jag återkommer imorn med bilder och en bättre rapport från den här dagen.

Då borde jag ju ha fått tillbaka min egen dator från Påsen oxå.....

Inga kommentarer: