onsdag 11 mars 2009

Arne gick till fel arena!

Efter ett gympass och besök till naprapaten (som för övrigt utsåg min ryggrad till den stelaste i världen) så sitter jag nu på tåget till Jönköping. Jag reser under namnet Arne Hegerfors vilket ju känns upplyftande bara det!!

Och medan Holmgren och Grana flyger från Stockholm har jag fått sällskap av min biljettnamne här på tåget. Vilka berätelser den mannen har att dela med sg av.....

- Under fotbolls-vm i Italien 1990, gick han till fel arena!! Fick hjälp av några brandmän som med sirenerna igång såg till att få fram Arne i tid. Eller i tid och i tid han sprang in på den rätta arenan under den svenska nationalsången...... kan ju anta att producenterna i Stockholm var lite skakis vid det laget.

- Lika skakis var nog Ankan när Arne under ett hockey-VM i Prag ramlade in under nationalsången där med. Promenaden till arenan var inte lika enkel som han trott. Skulle gett mycket för att få se Ankans min när han förstod att han inte skulle behöva kommentera matchen oxå....

Nu sitter vi efter ett 45 min stopp i Skövde på ett litet regionaltåg till vår slutstation, och berättelserna dom fortsätter komma! Det var på något vis bättre förr........

2 kommentarer:

Anonym sa...

det står inget om bullarna i helgen

Björn Oldeen sa...

Ska nog få in bullarna i något inlägg framöver, speciellt om vi får några på söndag igen..... ;-)