måndag 2 mars 2009

Lasse Granqvist och korvbetygen

Stor samling inför slutspelet idag. Bland annat Ankan, R2, Granqvist och Arne fanns på plats för att lyssna på tankarna inför slutspelssändningarna. Jag kan lova att det kommer bli mycket sevärda sändningar och inslag som går i temat nostalgi. Sug tex på karamellen Stig Salming 1980.......

Som alltid när alla samlas är det djupa ämnen som diskuteras.......

  • Niklas och Calle fanns båda med via högtalartelefon och det tog inte mer än 1 minut så högg dom på varandra som alltid gör. Man undrar ju om dom varit gifta i något tidigare liv....
  • Ståhlmannen pratade om att nån konstig back i 4:e formationen kanske avgör en match....... R2 (Arto Blomsten) högg direkt: " - Du det finns inga konstiga backar....." - Ni undrar väl inte längre vilken position han hade??
  • Grana slog fast att det i Linköping är störst spännvidd när det gäller kvalitén på frikorv (gratis för pressen) och köpekorven i kioskerna.......... appropå viktigt vetande.
  • Flera av herrarna skrev oxå under på att Mora IK hade det bästa pressfikat. Med längtan i blicken mindes dom, dom kallskurna läckerheterna i Dalarna......... Herrar ni skulle testa på Boston Bruins tårtbord tänkte jag tyst för mig själv.....

Nu jäklar är det nära, riktigt när till och med för nu måste jag kolla på tv och se att kvartsfinalvalen blir som jag trott...

Inga kommentarer: