tisdag 31 mars 2009

Knock out

"När jag började i ligan kunde man åka fram till en kille och slå honom i skallen! Nu får man inte det längre - dom försöker bara göra det svårt för oss nu"

"Det är en galen tanke" - apropå att ta bort fightingen från hockeyn

"Dom sa till mig att du kan slå Tie Domi i skallen hur mycket du vill, han känner inget - men jag tänkte hmmm och så knockade jag honom" - Inför hans första fight med the Albanian assasin....

Några av Donald Brashears citat från vår intervju som sänds i Studio NHL på söndag! Det blir lite fight-night så missa inte det. Vid sidan av rinken var #87 en tämligen lugn och eftertänksam herre. Han spelar piano är tydligen rätt bra på det.
Under lock-outen gick han 3 amatörmatcher i boxningsringen. 2 segrar och 1 förlust blev det...

Och vilka armar han hade!!! Där snackar vi trädstammar....

Nu gör Rumskrum sin magic i redigeringen, så ni ska se att det här blir ett av våra mest underhållande reportage!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Han är grymt stor alltså, men efter en del tid på youtube så har jag fastnat för Georges Laraque, mycket bra fighter.

Vad anser du om den här debatten som har blossat upp angående fighting?
Själv anser jag att det är en del av hockeyn och att det är något som vi åskådare faktiskt vill se om det finns anledning till det.

Alltså att det blir fight av en anledning och inte bara för fightandets skull.

Björn Oldeen sa...

Jag tycker oxå att fightingen hör hemma i hockey. Alla gillar att se lite fight på matcherna och eftersom det alltid är 2 som vill dansa (annars blir det ju inget) så är det ju inte snaqck om några överfall heller. Visst finns det bråk och spelare som spåra ur, men det har det ju på basket och fotbollsplanen oxå.....