torsdag 26 mars 2009

Har du gått in i en närkamp??

Jaha då var det slut då! Snöpligt och tråkigt att det efter en hel säsong med elitserien och slutspel nu är dags för oss på Canal+ att stiga av. Men så är det ju när rättighetsdjungeln ser ut som den gör.

Och snöpligt är väl kanske samtidigt fel ord, eftersom det ju knappast var otippat att FBK skulle vinna igår. Men vilken kamp det blev till slut, det trodde jag verkligen inte inför.
---
Jonas Gustafssons rekord stannade vid 240 min och 25 sekunder. Starkt!!!
---
Måste ge Säcken all cred för vad han gjort med det där Saik-laget. Tråkigt oxå att han är ute för det är en sköning att intervjua och snacka lite med vid sidan av! Igår liftade han tex med en av linjemännen hem till Sthlm från Karlstad............. hade varit kul att höra snacket i den bilen!

Annars gillar jag hans kommentarer till skadade Dick Axelsson (som ju spelade under Säcken i Dif ifjol) när dom sågs i spelargången:

HS - Va, har du gått in i en närkamp????
DA - Ja, den första....... och den sista......
HS - Nä, men hur lyckades nån träffa dig???? (apropå att Dick ju skadat sig av ett skott)

Sedan gick dom båda garvande därifrån.
---
Garvade gjorde inte jag åt att det blev förlängning - nu satte jag nyckeln i låset strax efter 03:00 efter en trött bilresa hem i natten.
---
Att HV skulle krossa Frälunda med 6-1 såg jag inte komma - men så är jag ju en kass tippare oxå! Känns ju helt öppet vilket av dom lagen som nu tar sig till final!
---
Studio NHL vilar på söndag så nu ska jag ägna dom kommande dagarna åt att flytta! Så det där med ett par lugna dagar är bara att glömma!

Inga kommentarer: