lördag 9 januari 2010

Staged fights

Dagens mejlfråga hos Arne och Ankan handlar om uppgjorda slagsmål, sk staged fights.
Vara eller icke vara, frågar sig inte bara Shakespeare.

A&A är inte helt oväntat emot.
Själv är jag för. Men jag tycker diskussionen blir snedvriden och får lite för stora proportioner här hemma.
Klart jag inte vill se överfall till höger och vänster. Men i lägen där två spelare vill göra upp är det bara att låta det ske.

Bort med domarna som ska kasta sig in i lägena. Låt killarna få utlopp för känslorna och samtidigt bjuda publiken på lite underhållning. Visst alla gillar det inte, men merparten vill jag påstå gör det.

Bara att kolla in publiken när det brakar på isen. Då är alla på tå och alla på helspänn.
Vi i Sverige har en annan attityd än nordamerikanerna vilket gör att det aldrig kommer bli som där borta. Men det skulle i mitt tycke inte skada om vi kom en liten bit närmre.

Det skulle oxå självsanera hockeyn gällande fula slashingar och fega tacklingar.

2 kommentarer:

Johan sa...

Håller med dig fullt ut, ge dem en 5 minuters utvisning bara, det räcker.

sportsnackaren sa...

Idag kastade sig linjemännen in mellan Andreas och Jyri, trots att det på tv-bilderna ser ut som Kuben ropar att de ska låta bli. Jag tycker det är korkat av linjemännen att slänga sig in i situationen så som de gjorde då fighten precis börjat. Själv vill jag se att man släpper icings och offside mer i Sverige och tonar ner slagsmålen, då det blir fler skador av rejäla yxhugg och när man tacklar en spelare som man ser hela namnet på bakifrån.