torsdag 7 januari 2010

Tiden går - men Ankan består

För typ 20 år sedan satt jag hemma med familjen och följde 4 ggr/år Hockeykväll på SVT. Kommentatorer Arne Hegerfors och Ankan Parmström.

Vilka hjältar. Där satt vi med chipsskålen laddad, förväntan i luften och följde den för kvällen utvalda matchen. Vilken underhållning dom bjöd på.
Det var hur stort som helst!

Men det har ju hänt en hel del sen dess om man säger så.

Varje Elitseriematch går nu att följa på tv, jag jobbar där själv och Pecka Lindmark har slutat spela.

Men, Arne och Ankan lever fortfarande med i hockeysändningarna - är det inte fantastiskt! Och ikväll slår jag mig ned i studion bredvid 67 år unge Ankan för att köra målextra i Canal+sport 2.

Det trodde nog varken Ankan eller jag att vi skulle göra, där för 20 år sedan.

7 kommentarer:

Kalle sa...

Ja dom där kvällarna minns även jag med en härlig känsla.

Man längtade så mycket efter tv-sändningarna då. Nästan synd att man kan se allt nu för tiden. Men bara nästan!! Kör hårt ikväll nu AIK.

Anonym sa...

Jag är något för ung för att minnas det ljuva 80-talet men trots det förblir såväl Arne som Ankan legendarer även för mig.

Björn - du gör ett kanonjobb på CanalPlus! Kör hårt!

Christoffer sa...

Tomas Forslund gjorde 6 baljor mot Rögle 94/95.

Skräpning nu i studion.

Tro att 4 mål är rekord...

Anonym sa...

Gällande mest antal mål i Elitserien så finns det 5 målsskyttar! I dagens sändning hänvisade Ni till Swehockey och där är det endast 1997-2009 som visas !
M V H
Niklas Brännström (oxå 4 målsskytt i Elitserien mot Leksand!)

Björn Oldeen sa...

Tack så mycket för synpunkterna, och rekordkollen

Var vår redaktör som satt och försökte hitta den rätta statistiken. Jäkligt synd att det inte finns att få tag i enkelt.

Kolla bara hur det är i NHL, där bygger dom ju oxå upp sakerna till något stort. Här hemma vet vi ju knappt vem som gjort vad.

Anonym sa...

ANKAN ÄR FORTFARANDE EN AV SVERIGES BÄSTA HOCKEYEXPERT OM INTE DEN BÄSTE HAN HÅLLER I MÅNGA ÅR TILL LÄNGE LEVE ANKAN OCH AIK

Anonym sa...

ANKAN ÄR FORTFARANDE EN AV SVERIGES BÄSTA HOCKEYEXPERT OM INTE DEN BÄSTE HAN HÅLLER I MÅNGA ÅR TILL LÄNGE LEVE ANKAN OCH AIK