torsdag 25 mars 2010

Drömdagar

Ja vilka tider det är för en hockeyälskare. Slutspel och kvalserie varannan dag och i NHL regerar Henrik Sedin så pass att han toppar poängligan. Såg ni förresten Henriks backhandlobb i natt?? Om inte så......

Slutspelet:
I morgon tror jag Djurgården och HV71 blir semifinalklara. Brynäs klarar inte att vinna mot DIF-maskinen, speciellt inte på ett kokande Globen. (Ja dom spelar ju där i morn)

Mellan FBK och Saik känns det ju helt öppet och den serien har ju verkligen den där sköna hettan. Nyckelmatch i morn och segrarna kommer senare ta sig till Semi tror jag.

För LHC tror jag slutspelet snart är slut, kanske inte i morn med Leners grabbar överlever inte helgen. På något vis kan jag tycka att det är synd att inte hög nivå räcker längre, samtidigt är det ju härligt att man inte kan vinna i hockey utan att ta på sig blåstället.

Blir spännande att se hur lagbygget Linköping ser ut nästa säsong med tanke på dom senaste årens lärdomar.

Kvalserien:
SSK imponerar och det unnar jag verkligen härlige Popovic. Idag bänkade han Klasen i tredje perioden för att han inte krigade där ute på isen. Det är det många tränare som skulle undvikit att göra, men det skickar en tydlig signal. Här krigar vi alla, spelar ingen roll vilket namn du har på ryggen. Spännande att se hur hyllade Klasen studsar tillbaka från detta. antagligen med 2+1 i nästa fight...

Där bakom känns det ju annars härligt öppet. Alla lag är fortfarande med i fighten utom möjligtvis Växjö då. Häftigt med 7 gastkramande omgångar kvar!

Inga kommentarer: