lördag 13 mars 2010

Kvartsfinalerna

Grattis Timrå.
Vilken match av Lindbäck och vilken styrka av laget att ta den blott 4:e bortasegern för säsongen i det här pressade läget. En stor del i segern tror jag Challes avslappnade stil hade. Han trivdes i det här läget och det skickade en tydlig signal till killarna. Det här är kul, vi klarar det.

Det blir ett spännande slutspel.

Imorgon gör tränarna för dom 3 första lagen sina val inför slutspelet.
Ni kan se det hela i canal+ kl 19.

Men redan nu kan ni få veta hur det blir - iaf om jag får gissa.

1. Hv71 tar Timrå mot vilka man spelat väldigt jämt den här säsongen. 2 segrar vardera och 1 oavgjord. Hv71 har ju även slagit ut Timrå ur slutspelet dom 2 senaste åren. Mot Frölunda som är det andra laget att välja på har det oxå varit tufft. 2 HV-segrar, 2 oavgjorda och 1 Frölundaseger. Men jag tror ändå att Hv tar Challe & CO.

2. Djurgården tar Frölunda. Jo, jag tror faktiskt det. På 5 matcher mot Göteborgarna har DIF vunnit 4 och spelat 1 oavgjord. Mot Brynäs som dom oxå skulle kunna välja har dom vunnit 1, spelat 2 oavgjorda och förlorat 2.

3. Linköping väljer Brynäs. Tror inte att LHC vill ställas mot dom regerande mästarna redan i kvarten. LHC har förlorat dom 2 senaste mötena mot Brynäs, men det har dom faktiskt gjort mot FBK oxå.

4. Skellfteå ställs emot Färjestad. Ja det var ju inte så mycket kvar att välja på. Färjestad vann säsongens 3 första inbördes möten, Skellefteå dom 2 sista.

Kan bli ett par riktigt härliga duster det här.
Får se imorgon om tränarna tänker som jag.

Inga kommentarer: