måndag 22 mars 2010

Från rinkside till pappa

För 2 år sedan tippade redaktör O på oavgjort i varje slutspelsmatch. Det blev aldrig några kryss och för att i slutändan få tillbaka pengarna blev han ju tvungen att hela tiden höja insatsen.

När han nån gång i slutet av semifinalspelet slutligen fick en kryss, vann han närmre 30.000kr. Tyvärr för hans del hade han vid det laget lagt ut ännu mer....

Kollade med O i lördags om han kört samma sätt i år. Tyvärr för hans del, blev svaret negativt. Hade varit smårik vid det här laget om man spelat på X i samtliga matcher. Är ju helt sjukt att så många matcher är lika efter 3 perioder.
---
Av Kanal 9´s matcher har samtliga 3 hittills slutat med avgörande i sudden. Så nu vet ni hur ni ska spela på onsdag. Dom sänder för övrigt DIF - BIF då.
---
Annars har dom senaste dagarna bjudit på enorma svängningar i mitt liv. I lördags var det LHC - Frölunda rinkside. Igår söndag kom den här blivande hockeystjärnan till familjen. Skulle ha varit i Karlstad ikväll, men jag har det rätt bra här i tv-soffan med familjens senaste tillskott bredvid mig.

12 kommentarer:

aik fan sa...

varför hade ni studion mellan färjestad skellefteå nere i spelargången?

Unknown sa...

Stort grattis, Björn!

Björn Oldeen sa...

Tack så mycket Staffan. Riktigt häftigt det här.

Vad gäller studion AIK-fan så har vi flyttat ner studion i spelargången efter 3 perioder hela slutspelet i år. Tanken är att avsluta sändningen där och ha närhet till spelare och ledare.

Var ju tex därför Norrena plötsligt dök upp i "studion" i lördags.

Men när det som igår blev sudden, är det för kort om tid för att flytta tillbaka upp på läktaren.

Vad tycker ni om greppet att ta ner studion dit förresten?? Själva tycker vi att det gjort "slutstudion" betydligt mer levande, istället för att stå på en helt tom läktare.

Unknown sa...

Jag förstår det!
Vi fick vår dotter för snart 16 månader sen, det är hur kul som helst. Enda svårigheten är att jag inte får vråla framför tv:n lika mycket när jag ser på hockey längre, hon kan ju vakna... :-)

Jag gillar att ni flyttar ner studion efter tredje, man ser mer vad som försigår bakom kulisserna, och jag kan tänka mig att det underlättar för er för att få till fler intervjuer.

Anonym sa...

grattis Björn ska du inte kommentera några matcher i slutspelet så man slipper Unger du är mycket bättre än han .

Anonym sa...

grattis Björn ska du inte kommentera några matcher i slutspelet så man slipper Unger du är mycket bättre än han .

Utan skjorta i Karlstad sa...

Grattis så jävla mycket! Du anar inte vilken underbar tid du har framför dig...
Lite kul är det att han föddes den 21'e samma dag som Bajen tog guld i bandyn och fotbollen tog sitt första och hitills ända...
Återigen stort grattis, och du.... han är väl medlem?

Bjärven

Anonym sa...

när skall du ringa då??

tie domi

Anonym sa...

Grattis döp pojken till Jan Hlavac Oldeen

Navid sa...

Grattis ännu en gång! Men hur känns det att femman/nians blogg var före din med nyheten att du blivit pappa?

aik fan sa...

tycker det är kanon bra,tack för ditt svar

Emil sa...

Grattis! Men hockeystjärna? Näe du, speedwayförare tycker jag han ska bli :) Damian Oldeen :)