fredag 12 mars 2010

Inte ens 6 tiondelar kvar

Imorgon får ni chansen att se målet som Skellefteå gjorde på Modo i måndags.
Det så oerhört viktiga mål som satte allt för mycket press på Modo.
Det exlusiva med den här visningen är att det är måldomarens kamera.

Jag har sett målet och kan konstatera att det inte kan ha varit ens 6 tiondelar kvar.
Det är RUGGIGT lite tid som går från att pucken glider över linjen till att signalen går.

Hur lite det är hoppas jag att redaktör Byström fixar så att ni får se imorn.
----
Hur läcker är inte matchen Luleå - Timrå för övrigt??
Det är 3:e matchen i rad vi visar, och jag måste säga att det är imponerande att dom spelat sig fram till ett läge där dom har det i egna händer.

Men det har ju Luleå oxå, så det kommer nog smälla en hel del imorn.

Vad gäller Modo, kan man bara konstatera att:
Motivation slår klass.
Men att både motivation och klass inte rår på ett kvalserielag utan sin bästa spelare.

Pinsamt och tråkigt får bli mina slutord kring Modo.

Nu jäklar längtar jag till morgondagens matcher.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska det avgöras.
Segraren i elitserien, bästa laget efter 55 omgångar ska utses!
Fullträff för seriemakarna, direkt avgörande match mellan Linköping och HV71!
Men Canal+ väljer en match mellan seriens 8:a och 9:a???
Vi ser nu fram mot Häcken - Brommapojkarna i fotbollsallsvenskans slutomgång :(

Björn Oldeen sa...

Kan på sätt och vis förstå vad du menar, men måste säga att ditt resonemang är väldigt snedvridet.

Skulle tex guldetlaget redan vara klart i fotbollsallsvenskan så skulle vi väl mycket väl kunna visa en helt avgörande match mellan tex IFK Göteborg och AIK om vilka som åker ur.

Det är ju faktiskt så att Guldet i ishockey delas ut först om ca en månad, så jämförelsen med fotbollen haltar ju lite där.

Kan sedan förstå dina tankar om att vi väljer bort striden kring seriesegern. Men för Luleå eller Timrå återstår sedan inga andra chanser. Det är bära eller brista som gäller för dom.

Själv ska jag då med glädje bänka mig för Luleå - Timrå. Det kan bli som en guldmatch det.....