torsdag 25 mars 2010

Idioter

Ja då har även svensk hockey drabbats av dessa idioter som själva kallar sig kategori-c supportrar. Aka Huliganer!
Tydligen har man som spelare inte rätt att sätta ett finger för munnen när man avgör en match. Vilket Rögles Rahimi gjorde ikväll.

- Så gör man inte i vår borg.

- Visa OSS respekt.

Så brukar det låta. Jo, tjena yxskaft!! Att håna, hetsa och hata i en hel match är helt ok, men att man sen inte kan ta en tystande gest är ju bara genant.

Den här gången var det en AIK-supporter (Solna) som tyckte att han hade rätten att kasta sig in i Röglebåset och nita, försöka nita, jaga, skrämma, ja vad vet jag vad han ville Rögles representanter. Hur som är det ju helt fantastiskt idiotiskt!

Vissa säger att dessa killar (ja det är bara killar) inte bryr sig om klubben. Där håller jag inte med, många bryr sig om klubben och om resultaten. Men deras världsbild är ju helt snedvriden. Man undrar om dessa lirare någon gång ställer sig frågorna:

- Vad faan håller jag på med?

- Vad får min klubb ut av det jag håller på med? (för det är ju alltid i deras klubbs namn dom härjar)

- Hur pinsam tycker inte resten av Sveriges befolkning att jag är?

Det borde dom iaf göra!

Hoppas att dom som gjorde detta får ett riktigt kännbart straff - Inte AIK. Man måste väl för fasen ta ansvar för sitt eget agerande och inte gömma sig bakom ett klubbemblem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tomma läktare och 100.000:- böter eller ? solklart!!

Björn Oldeen sa...

ja det var ju vad Djurgården fotboll fick för slaget på Assyriskaspelaren.

Visst klubbarna måste oxå ta ett stort ansvar, men i dom lägen där bråkmakaren är känd måste ju straffet kunna "skickas vidare". Jag menar att då får väl dom som orsakat böterna och så stå för kostnaderna!