fredag 4 april 2008

Bye bye Timrå - Bye bye Sanny

En av elitseriens främsta spelare har gjort sitt för den här sejouren. Semi 6 blev den sista matchen i timrå för Sanny och ska jag vara ärlig tror jag inte han dyker upp i den röd-vita tröjan någon mer gång. den dag han kommer tillbaks till svensk hockey kommer anbuden hagla och då från betydligt större och rikare klubbar än Timrå.

Härligt i alla fall med människor som visar känslor, och det gör Sanny. Du märker när han är arg, glad eller jäkligt fokuserad. Igår var han ledsen!!!
Efter matchen tog han sig samman några minuter efter slutsignalen och ställde upp på en intervju på isen!! Halva klacken hade dröjt sig kvar och hyllade ljudligt sin avgående lagkapten. Tårarna var inte långt borta hos en klart tyngd Lindström när han pratade om tiden i Timrå - och det är kanske inte så konstigt. Han har varit hjärtat och själen hos medelpadingarna, nu gäller det att Johan Andersson eller någon annan tar vid.

Önskar Sanny all lycka i Rapperswill, men tycker det är tråkigt att han lämnar elitserien.

Tror alla gillar personen Sanny och innan matchen igår hände en sån där sak som är så typisk honom. Vi hade kallpratat lite när jag skulle sticka iväg för en intervju med Stefan Liv. Sanny sa till mig att fråga Stefan vad han gör om Sanny kör "vispen".

Jag tog mina riktiga frågor med Stefan och avslutade med frågan om vispen. Liv tappade hakan och började asgarva!!
- Jaså, har han berättat om den?

Tydligen har Sanny överhanden när det gäller straffar dom 2 imellan. På landslagslägren kör han en variant där han drar klubban runt pucken ett par varv innnan han skjuter. Och tydligen blir det alltid mål.

Inga kommentarer: