tisdag 15 april 2008

Det vänder fort

Efter att LHC känts klart hetare och starkare i dom 2 inledande matcherna, är det nu gigantisk fördel HV. Davidsson har dragit med sig hela laget, och igår var LHC inte ens nära! Men det svänger ju fort och kan absolut göra det igen, men min känsla är att nu kommer HV ta hem det här. Fast jag längtar och hoppas på en 7:e avgörande match här på söndag.

Ligger faktiskt kvar här i Jerusalem ända till torsdag, så nu gäller det att hitta på något här i grådiset. Undrar vad man gör här en tisdagkväll?? Någon som har förslag?

Några som för övrigt verkar ha det bra ställt är vaktmästarna på Kinnarps arena. Måste först inflika att dom alltid är jäkligt trevliga och hjälpsamma där (Det är dom iof i dom flesta elitseriearenorna), men dom klemas då bort oxå..... Igår när jag och Tomas Johansson kom gåendes i katakomberna satt hela vaktmästarligan och käkade smörgåstårta....... Ingen vanlig husmans där inte!!

  • Mätta och belåtna
    Bra mat var det oxå för oss i tv-teamet. Efter haveriet med laxpytt(som det var senast), var den alltid trevliga restaurangpersonalen tillbaks på sedvanligt höga nivå och bjöd på biffar med stekt lök och potatis. Okej, nu förväntar jag mig att även det här inlägget dyker upp på kylen i Kinnarps!!! För er som inte fattar något nu, så möttes jag igår av en utskrift av mitt tidigare inlägg (läs: hungriga fotografer) och en frågande personal som undrade om det verkligen var så illa med laxpytt?? Haha, där fick jag! Hoppas det här fjäsket räcker för att få dom där goda hamburgarna imorn........
  • Kaffespill
    För er som inte uppfattade varför domare Tomas Andersson dömde matchen i kollega Vinnerborgs tröja, så var det alltså så enkelt att kuben (eller någon annan) drällt med kaffet och på så vis spillt ner tröjan. Måste ha varit en rejäl fläck säger jag.....
  • Saknar fortfarande TV4
    Inte heller igår tog tv4 sm-finalen på allvar! Ingen reporter från sporten på plats. Det är nästan så jag hoppas att det händer något (typ tekniskt)så att dom får stå där med byxorna nere.

Inga kommentarer: