torsdag 17 april 2008

Det var mål - väl

Vad hände egentligen igår?? Linköping hade ju stenkoll på händelserna och nog var det närmre 3 och 4-0 än en HV-reducering! Känslan, från egentligen alla jag pratat med, var att Niklas Perssons puck måste ha varit inne! Med tanke på puckens fart och den position den hade innan Liv fick plocken över så borde den ha korsat linjen! Men i dom där lägena har måldomaren 3 möjliga svar.

  1. Det är mål
  2. Det är inte mål
  3. Jag kan inte avgöra

Mitt tips är att inte heller han med sin kamera kunde se om pucken är över eftersom plocken skymde, och därav gav svarsallternativ 3. Så då låg beslutet på Kuben, och det var ju verkligen ingen lättdömd situation. För som sagt inte ens med reprisernas hjälp vet vi - men vi kan ju tro vad vi vill.

Tycker det var synd för matchen att inte LHC fick stopp på raset i andra, spänningen rann ju liksom iväg. Men imponerande av HV att resa sig sådär och vilken effektivitet dom visade upp dessutom! 3 mål i BP - inte illa! Eller iof väldigt illa... av LHC.

Kan ju konstatera en sak iaf, hittills är det målvakterna som hjälpt och stjälpt sina lag! Stana (som ju lär stå imorn) måste spika igen ordentligt om han ska ge LHC en chans.

Jag håller tummarna att så blir fallet, för hur läckert är det inte med en 7:e direkt avgörande final!? Sådana matcher är ju hur läckra som helst - väl där spelar det inte så stor roll vilka som vinner.

Nu ska jag till tandläkaren, hoppas det är Liv och inte Stana/Fransson som vaktat min mun........ är ju betydligt fler hål på LHC-duon.

Inga kommentarer: