söndag 13 april 2008

Hellre läsa en bok än att titta på final??

Vilken brasa det blev på Värmdö igår! Med 2 dagar ledigt från jobbet blev det alltså lite vårslit istället för hockey. Allt bråte utanför morfars sommarstuga blev till en rejäl brasa, måste ju erkänna at det är riktigt kul att elda....

Men det är ju bara att ladda om, imorn smäller det igen! Och jag kan för allt i världen inte förstå att vi inte har 4-domarssystem i det svenska slutspelet.

Faktum är att under finalerna finns faktiskt ALLTID 2 huvuddomare på plats!! Men bara 1 dömer alltså..... Senast fanns Tomas Andersson på läktaren för att kunna hoppa in om Vinnerborg måste bryta! VARFÖR kan man då inte börja med 4 domare på isen och om någon blir skadad så fortsätter man med 3??? Kuben tyckte själv att upplägget var konstigt, och man kan ju fråga hur vi inte kan ha tillräckligt med domare/pengar för ett 4-domarssystem när tom. Danmark har det........

  • NHL-inramning
    I Cloetta möttes all sittplatspublik av varsin vit tröja med texten "LHC i final - igen" på. Sådana initiativ tycker jag är kul, dom skapar härlig stämning även om inte alla fattade att dom skulle ta på sig tröjorna! Hur läckert är det inte i NHL när alla i publiken är klädda i samma färger eller viftar med enhetliga handdukar?? Måste säga att trycket faktiskt hittills varit bättre i Linköping än i Jönköping oxå, men nu finns ju chansen att ändra på det..... 2ggr om......

  • Bättre med bok än finalraffel....
    Charlie på bilden här nedan är ljudtekniker under våra finalsändningar. Som ni ser är hans hockeyintresse MYCKET begränsat! Han går alltså in gratis på matchen och får faktiskt betalt för att vara där, men väljer att under spelet fördjupa sig i en bok istället för matchen........ Någon som skulle gjort annorlunda??
  • Höll på att glömma intervjun
    Efter 60 min spelade brukar vi vanligtvis kliva in på isen för att göra en matchhjälte-intervju, men igår blev det ju sudden.... så med 15 sek kvar av period 3 igår tittade jag på klockan och kom på att jag ju stod på fel sida isen... Både jag och studioman Z ( Han den stora ljushåriga herrn ni alla känner igen från melodifestivalen, hockey mm.) hade glömt bort det hela. Jag fick rusa runt rinken för att precis hinna fånga in Andreas Falk till mikrofonen. Det var riktigt riktigt nära att jag helt brände intervjun....
  • Popcorn viktigare än jobb
    Ovan nämnde Z, hjälper alltså till så att allt ifrån intervjuer till nedsläpp sker i rätt tid och att alla dfå är på rätt plats. Igår skulle han se till att Janne Karlsson stannade till vid flashen (intervjuplatsen med reklamskylten bakom) inför sudden. Men med några sekunder kvar till sändning fick jag order i örat av redaktör Jaurinder att själv ta tag i Karlsson. Anledningen till detta var att Z gått iväg för att köpa popcorn och blivit utlåst från arbetszonen............. Så där stod jag och Janne och kunde bara skratta åt Z, som stod med sin popcorn i högsta hugg på andra sidan grinden....

Inga kommentarer: