måndag 7 april 2008

Nu ska det avgöras

Efter 55 elitserieomgångar och 2 slutspelsrundor är det äntligen finaldags ikväll! Jag har verkligen ingen aning, inte ens en känsla för vilka som kommer ta hem det här. Känns som att det kan gå precis hur som helst - modigt tippat va!? Men okej, måste jag så tror jag på 4-2 i matcher till HV71.

Petter Rönnqvist, AKA: fiskförsäljaren (han jobbar som säljare av fisk till restauranger och affärer) hämtar upp mig om en halvtimme för bilfärd till Stångåstan. Kan bli en intressant resa, kanske kan jag bjuda på några sköna storys senare.

Något som kanske talar för LHC är Janne Karlssons hemliga vapen: Militär strategi! Han berättade nämligen tidigare att han läst en bok om just militära strategier och överfört vissa idéer till hockeyn.
Hoppas inte att Andreas Pihl´s påhopp var en av tankarna........

Ett litet ord på vägen till spelarna oxå: Får ni friläge eller straffslag, håll balansen! Det kunde nämligen inte den här NHL-spelaren.... Lite småjobbigt läge!

Inga kommentarer: