fredag 4 april 2008

Johan Halvardsson följde matchen i baren

Övriga händelser ifrån Timrå igår, där vi för övrigt bodde på underbara hotel Knaust. Det vägde gott och väl upp debaclet i Linköping.
  • Brynäs en förort till Gävle
    Tomas Johansson
    är ju en del i Kanal5´s slutspelssändningar, och han berättade en kul historia igår. Inför mötet med Brynäs under slutspelet 1999 (som Brynäs vann), hade Ove Molin, Tom Bissett och Janne Larsson regerat hela säsongen. Spelarna i Djurgården förslog att dom borde sätta en femma på att specialbevaka Brynäs superkedja. Men tränaren, Mats Waltin, som trodde stenhårt på sitt eget manskap var av annan åsikt.
    - Äh, det här grejar vi ändå. Brynäs.... det är ju bara en förort till Gävle......
    Sen gick det ju som det gick oxå.......
  • Ossi var frisk
    Ossi Väänänen
    var en av Djurgårdens (kanske hela ligans) främsta spelare under elitserien. Men i slutspelet var han snudd på osynlig, vilket fick många att tro att finnen spelade skadad. Det gjorde han INTE, enligt en väldigt insatt källa. (ni kanske kan gissa vem)
  • Halvardsson i baren
    HV71´s backbjässe Johan Halvardsson var petad under gårdagens match men hade ändå följt med laget till Timrå. Han skulle sköta datorn med videoklipp, men fick tyvärr inte plats på läktaren. (Där hade vi på kanal5 nämligen brett ut oss med studio och allt) Och eftersom han inte hade någon vanlig platsbiljett fick han följa dom första 2 perioderna ifrån baren på E.on -arena......... Inför 3:e fick jag nys om det hela och bjöd ner Halvardsson till oss mellan båsen. Han tackade med att bjuda laget runt (mig och Tomas) på dom Gin och tonic han snattat med sig ner!!!!!!!! Nej då, Janne Gunnarsson, du kan vara lugn! Han hade inte ens druckit en öl när han satt i baren.
  • Melins och Petraseks spritfest
    Hade inte heller den hänt. I alla fall inte enligt samtliga HV-källor jag pratat med (dom är ju iof part i målet). Men jag tror dom. Enligt killarna jag pratat med var Melin och Petrasek i Malmö den veckan, MEN inte på någon av dom dagarna då Gunnarssons "kompis" sett dom 2 stupfulla på krogen.....

Ikväll får jag besök av min kompis Billy, jäkligt kul. Antar att vi kommer hamna framför tv´n för en ångestfylld kvalseriesändning med Gävles förortsgäng inblandat...... Vore ju riktigt tråkigt med en elitserie utan Brynäs måste jag säga. Ikväll är det upp till bevis.

Inga kommentarer: