tisdag 1 april 2008

Pissoaren gick till attack

Gårdagen inleddes med att jag och redaktör Olofsson tog en underbar gångtur längs Stångån i ett soligt Linköping. Hur glad blir man inte när våren är på g?! Bra oxå med en gångtur för att lufta bort kvinnofängelse-lukten....

Matchen i Jönköping blev som sagt aldrig så där het som jag hoppats. Men som vanligt hände det en del del annat kul.
  • Ledin tömde magen
    Efter att vi lyft fram det, följde kvällstidningarna med idag. Pär Ledin inledde matchen med att spela några byten och sedan vika sig dubbelt över närmsta sopkorg. Han spydde rejält 4-5 gånger för att sedan torka sig om munnen och göra sig redo för spel. Han förklarade sedan att han haft problem i ca 1 månads tid nu, där en förkylning (?) satt sig på lungorna och gjort att han vid ansträngning inte får behålla maten. Tilläggas bör att Ledin var bland dom absolut bästa på isen igår!!
  • Man kan bli rik av att gå på hockey
    Det känns som att dom flesta hockeyföreningarna anammat idén med 50/50 lotterier. Det går alltså till så att man köper en lott och vinner man får man hälften av summan som lotterna inbringat för kvällen, och klubben får den andra hälften. Det brukar kunna vara rätt mycket pengar, men prissumman igår tog då priset. Det glada vinnaren kunda hämta in, inte mindre än 56.070 kr...... Kanske skulle man köpa en lott nästa gång.
  • Konstig autografjakt
    Ungdomarna i Jönköping måste nog ta och skaffa nya förebilder... Igår fick nämligen underteckand skriva autografer i några kids matchprogram. Dom hängde över plexiglaset över båset i paus och tyckte absolut att dom skulle ha min autograf. Själv försökte jag få dom att förstå att dom borde lägga energin på att få någon annans, men dom var bestämda. Tydligen var en av grabbarna Bosse Ahls kotte........ pappa har vunnit 2 sm-guld och grabben vill ha MIN autograf.......konstigt!
  • Pissoar på offensiven
    Efter matchen landade jag och redaktör Olofsson på restaurang Karlssons i centrala Jönköping (enda stället med käk som var öppet) och vi behövde verkligen inte trängas... Jag inledde med att besöka toan, och blev själv helt nerstänkt! Inte av mig själv utan av en strulande pissoar. Hade precis kommit till rätta när pissoaren tyckte att den skulle spola lite, tyvärr var det något fel med tätningarna. Så istället för att skölja där den borde sprutade den likt en fontän ner mig...... tack så mycket, tur att jag var snabb undan!!!
  • Ännu mer besviken redaktör
    Berättade tidigare om redaktör Olofsson som satsade "hårt" på X i slutspelsmatcherna. Nu har det ju gått ytterligare 2 rundor där han betat på sudden - utan lycka! Hans insatser går upp och jag hoppas för hans skull att det blir X på torsdag så att han kan andas ut och få tillbaka pengarna....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det idolbilder på dig? Gärna i kostym.

Björn Oldeen sa...

Hahaha, ja idolbilder finns. MEN bara med mig i baddräkt! Och jag tror dom är slut, har ju barit en rykande åtgång......