måndag 28 april 2008

It´s up to you New York

Sorry, jag har varit bedrövlig med uppdateringar på sistonne! Efter SM-finalerna blev det ingen rast och verkligen ingen ro, utan nu har jag med förtjusning kastat mig över vårt speedwayprojekt. Imorn tisdag startar ju nämligen elitserien, som vi sänder live på Canal+ från kl 19.00.

Men nog ska det bli mer hockey allt. Biljetterna till NY är bokade, resdatum blir den 22 maj. Några dagar i the big apple väntar då innan jag, fotograf Rumscrum och Reseledarn (AKA: Bowlingkungen) far iväg till den stad som står värd för dom första 2 finalerna.

I slaget om Lord Stanleys buckla börjar ju nämligen det av dom 2 lagen med bäst placering i grundserien med 2 raka hemmamatcher. Sedan är det 2 bortamatcher innan det avslutas med hemma, borta, hemma om det nu behövs. Visst känns väl det mycket mer rättvist än det system vi har här hemma i slutspelet.

Hockeyvänner ha förtröstan, men njut så länge av speedwayelitserien som drar igång imorn. Och ni kommer faktiskt få mig i programledar-rollen, kanske bjuder jag på någon floskel redan imorn.......

2 kommentarer:

stevvan sa...

Kanske dax för en ny blogg? Speedwayreportern....

stevvan sa...

Förresten, det borde heta "It's"
/Vän av ordning