söndag 20 april 2008

Sms-terror

Ja vilken otrolig match den 6:e finaken blev! Den innehöll ju snudd på allt, men det vet ni ju redan!

Vad ni kanske inte vet är att domare Ulf Rönnmark hoppas att hans nyfödda dotter ska få heta Olivia! Innan match gjorde jag nämligen en kort intervju med honom. Han dök upp med en liten tejpbit fram på kragen där namnet Olivia stod skrivet! Kanske såg ni det oxå i tv? Det hela var ett budskap till hans fru om att han hoppades att dottern som föddes i tisdags skulle få bära namnet Olivia! Om han lyckades med sin kupp får tiden utvisa......

  • Jocke Eriksson hade huvudbry..
    LHC´s Jocke Eriksson har (till skillnad från nästan alla andra) hela livet spelat med träklubbor. Men hans halvdana finalinsatser fick honom att till match 6 försöka med en kompositklubba istället..... Inte heller det verkade funka, för till 2:a perioden var träklubban tillbaks i Jockes händer......
  • SMS-terrorn
    Ett gäng polare till mig åkte i torsdags upp till Åre. Tanken var att jag skulle följt med, om nu finalerna hade varit färdigspelade då. Men som ni vet gick inte det. Mina kompisar tyckte dock att jag skulle satsa på en 90 mils-tripp där på fredagskvällen. För så fort suddenmålet kom började min mobil (som så klart var på ljudlöst) att smattra i fickan. Jag gjorde intervjuer men mobilen vibrerade i fickan, den fortsatte och fortsatte och när jag efter några minuter fick upp telefonen hade jag närmre 90 nya meddelanden. Några var vettiga men 95% av dom innehöll detta meddelande. "Kom och var full och gapig på skutan"........
  • Tröj-attacken
    Precis när jag var färdig med segerintervjun med Johan Davidsson var det någon pricksäker HV-supporter som ifrån läktaren kastade en huv-tröja i huvudet på mig! Bra kastat måste jag säga, men du var nog 1,5 sekund för sen för att få med det hela i TV.
  • Blåsta på supertmicken
    Det har varit en hel del skriverier om Kanal5´s så kallade Bond-mick. Tanken var att den skulle berika oss med fylligare ljud från isens händelser och kanske oxå avslöja lite av skit-snacket på plan! Mikrofonen användes bara i match 5 och den verkar ju inte blivit någon större succé. Men den stora anledningen till det är att Hockeyligan satte stopp för det ni egentligen ville höra! Dom var väl så skitnödiga att något olämpligt(alltså kul, nytt och intressant) skulle höras att dom satte restriktioner för hur micken fick användas! Så fort spelet var avblåst fick den inte användas och det är ju då dom hetaste situationerna uppstår! Konstigt att allt är så farligt i Sverige, när spelare och ledare i NHL titt som tätt går ut till match uppmickade!!!

Inga kommentarer: