fredag 20 februari 2009

Allt bara dog

Åter i Stockhom igen efter att Kullaflyg tagit oss från Skåne. Tyvärr ännu en sömnlös natt, där jag låg vaken från 03.11 till strax efter 06.00, och fick bland annat höra Ankan gå upp precis före 06 för att hinna med ett tidigare plan. Han bodde i rummet bredvid och man kan väl säga så att han vaknade inte vid första väckningssignalen....Tur för mig att det numer finns tv att titta på även vid den tiden.
---
Annars blev ju gårdagen lite av ett antiklimax, ödesmatch i Ängelholm och så viker Modo ner sig TOTALT. Visst Rögle var heta, men Modo var oxå bedrövligt klena! Blir hård strid även kring det strecket nu även om Rögle får det svårt med sitt svåra kvarvarande program.
---
Häftigt tryck i Lindab Arena måste jag säga och det var faktiskt mitt första besök i den nya arenan. Men tyvärr var det rejält trångt på kommentatorsplats.......

Som ni ser var inte utrymmet så stort.... ett litet bord inramat av en kamera och en strålkastare.... Skulle ha varit kul att se mig och Ankan vrida och vända där uppe för att se vad som hände i hörnen! Kul att kommentera igen var det lik förbannat!
---
Precis efter matchen dog hela teknikbussen, eller nästan hela för dom enda som kunde prata i bild var jag och the Duck. Blev lite konstigt minst sagt när vi satt där som 2 fån och inte visste var vi skulle i sändningen. Men då ska ni veta att det lät ungefär så här i våra lurar:

6 sekunder kvar från reklam, Björn och Ankan ni får köra!

Jag: - Vad ska vi snacka om och vart ska vi?

Svar: - ........................................................ (Och så blir det nog när det "brunnit" i bussen)

Så det var bara att friköra så gott det gick. Synd att vi fick avsluta på det där sättet bara! Lägger in ett nytt inlägg med en del av skadade redaktör Pelles rapport från sändningen. Den mannen är inte frisk jag lovar.......
---
Imorn ska jag vara ledig..... det blir den andra dagen den senaste månaden....

Inga kommentarer: