söndag 22 februari 2009

En pratglad norrlänning

Jag var faktiskt lagkamrat med Carolinas Niclas Wallin under någon säsong i Brynäs. Niclas var ny i klubben och fick mest spela med oss i juniorena. Kraftfull, positionssäker och otroligt ödmjuk var ord som beskrev Bodenkillen som verkligen inte gett upp hoppet om en a-lagsplats!

Dom flesta går ner sig av en sån petning - INTE NICLAS!

Och arbetet gav ju sannerligen resultat, killen har vunnit SM (Brynäs 99) och Stanley-cup (Carolina 06)!! Och det av en kille som många knappt trodde skulle hålla i elitserien!

Ikväll spelar han i Studio-NHL´s huvudmatch och att döma av vårt telefonsamtal nyss får han inte prata med media speciellt ofta...... ;-)

Det sägs ju att norrlänningar är tystlåtna..... Niclas svar måste ha varit 2 min på varje fråga....

Men lika trevlig och lika ödmjuk är han då fortfarande, killen ringde tillbaks till mig trots att han inte kände igen numret...... Det vet jag ingen annan spelare som skulle göra! Det tycker jag säger rätt mycket om Niclas storhet!

Han har som sagt gjort väldigt mycket bra på isen, men det här självmålet sitter ju tyvärr kvar på näthinnan.....

Inga kommentarer: