fredag 27 februari 2009

Lär dom göra mål för f**n

Svängen till Gävle igår blev ju inte riktigt vad jag tänkt. Stod där mitt i hallen och fick se en underhållande svängig första period när allt stod på spel. Men sen då, jo sen börjar SSK läxa upp Djurgården och Modo tappa borta mot Frölunda och plötsligt fanns inget att spela för.

Visst, båda gängen försökte vinna i Gävle, men all härlig dramatik jag sett fram emot var ju puts väck. Att sista omgången nu gäller nada känns ju trist med tanke på den jämna tabell vi haft.
---
Kul iaf med unga uppstickare, och rapporterna jag fått från hemstan har hela tiden hyllat Silfverberg. Igår fick han trycka in sina 2 första puckar oxå. Kul!
---
Tortarella har ju inte direkt fått någon drömöppning i Rangers! Kanske är läge att träna målskytte........ Och kanske är Silfverberg ett namn för blueshirts eller???
---
I LA var säkerhetsnivån på terroristnivå igår. Vakten som släpte ut folk på pressläktaren insåg att hans jobb var det tyngsta i hallen och VÄGRADE släppa förbi någon utan ackreditering. Visst är det rätt, men när Petter Johansson (som han ju borde känna igen) inte får komma förbi trots att vår redaktör Pelle står bredvid och ger Petter rätt lapp börjar det ju bli lite väl va....?

Jag fick berätta för Petter att i Gävle är det svårt att nå stjärnstatus..... (Själv fick jag visa lappen varenda gång jag skulle förbi....)
---
Kvällens mest spännande utspelar sig såklart på TV4sport. Leksand - Malmö där masarna återigen kan spela bort Malmö. Minns ifjol då MIF "bara" behövde slå ett avsågat LIF för att nå elitserien........ Håller tummarna för "Babyhawks" är som sagt alltid kul med unga uppstickare.
---
Nu blir det redigering inför Studio NHL, nattens Deadliest Catch får vänta till senare idag.....

Inga kommentarer: