lördag 28 februari 2009

Vilken match

Veckans hetaste match gick till straffar! Och då menar jag verkligen inte Leksand - Malmö som ju iof var glödhet den oxå....

Nej, veckans hetaste match utspelade sig i Mälarhöjdens ishall lördag morgon. 2 jämna lag gjorde upp och spelbilden var tydlig: Slashasarna som var 3 spelare höll i pucken medan vi i ständigt boxplay ställde om snabbt och straffade våra oponenter.

Det var alltså spel 3-2 hela matchen och det märktes att jag först varit i fett-usa, sedan varit sjuk och dessutom knappt rört mig den senaste månaden. Jeans-Simon fick dra ett tungt lass för oss. Lagbild: Övre rad från vänster. Jeans-Simon (allvarligt vem har jeans på en hockeybana? Jo Göteborgare) The Swedish flash (det går bra rakt fram, men svänga...nja) Tobbe-Trollkarl (Jeanskille ifjol som nu utvecklats till speluppläggare och teknisk virituos)
Nedre rad, fv: The Crusher-Kristiansson(Talade innan vitt och brett om sina erfarenheter från AHL och laget Breakers...... Kanske i ett annat liv Crusher..) Bländande-Björn(Förutom att ork, klubbteknik, skott, spelsinne och blick var borta så kändes det som förr....)

Efter att jag och Jeanskillen vunnit en match och förlorat en avgjorde vi i straffläggningen och firade med bulle och glass på preem.
---
Okej då matchen i Dalarna var kanske lite hetare.
---
Äntligen drar slutspelet igång på torsdag, som jag längtat för att bege mi ut på vägarna....

Inga kommentarer: