måndag 13 april 2009

Sms från Detroits scout

Skulle ha kommenterat gårdagens match i Studio NHL, men då Niklas återigen blev sjuk hamnade jag framför kameran medan Stefan Klemetz fick kommentera sin andra match för dagen...

Hade Rangers scout Christer Rockström på besök, och mycket nytt fick jag lära mig av honom. Dels hur lottningen för det första draftvalet ser ut, men även att den regeln kom till efter att Pittsburgh lagt sig inför det år Lemieux skulle väljas. Dom såg till att bli sist och kunde på så vis säkra #66 underskrift.

Blev så klart en hel del draftsnack och Christer vägrade avslöja hur hans lista ser ut inför sommaren. Fullt förståeligt så klart, men efter hade han fått sms av Detroits scout Håkan Andersson som ville att han skulle avslöja lite....

Strålande väder idag med gångtur på Djurgården, lunch i solskenet på systrarna Voltaire och sedan häng hemma i soffan.

Nu ska jag kolla in lite speedwayövergångar för imorn ska jag till Norrköping för mediaupptaktsträff. Brum brum

Inga kommentarer: