fredag 10 april 2009

Stort Wallin

Fick aldrig se Färjestad höja bucklan i onsdags. Satt på en bar för att kolla hockeyn, FBK rivstartade som ni vet och hade 2-0 efter första perioden - där tog mitt finaläventyr slut!!

I en allt mer välfylld lokal byttes hockey därefter mot Champions league! Min vädjan skedde för döva öron, när alla andra var där för Liverpool - Chelsea. Förstår att hockeyn var stekhet i Karlstad och Jönköping, tyvärr tror jag att det nästan var dom enda ställena. Hockeyn har en liten uppförsbacke att ta sig upp för....
---
Läste att Rickard Wallin direkt passade bucklan till Jörgen Jönsson som fick höja den till skyn. Sånt älskar jag! Det visar på respekt och vördnad för Jönsson och jag hoppas att någon en dag återgäldar gesten till Wallin.

Färjestad är mycket värdiga mästare i min bok! Nu ropar svärmor att det är dags för långfredagsmiddag - så det är väl bäst att lyda.

Glad påsk på er.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jaa, heja Färjestad! Var riktigt fint av Wallin att ge bucklan till Jönsson! :)
Gillar din blogg, roligt att läsa om hockey!

Anonym sa...

Tippa NHL-Slutspelet på WWW.SWEBET.SE och vinn presentkort på stadium. Bli medlem gratis.