måndag 10 mars 2008

Lagen som tar sig till semi

Vilka fantastiskt spännande kvartsfinaler vi har framför oss.

Hv71 - Skellefteå
Blir så klart otroligt svårt för Skellefteå att rubba HV när det gäller bäst av 7.
Jag tror på 4-1 i matcher till HV.

Linköping - Djurgården
Det här kan bli en riktig rysarserie, där jag absolut tror Dif kan rubba elitserietvåan. Men då gäller det att få stopp på Weinhandl - Mårtensson. Tror dock LHC drar det längsta strået och vinner med 4-2

Modo - Timrå
Underbart, repris på fjolårets mest prestigefyllda kvartsfinalserie. Tror det kan gå till 7 matcher igen.
Men den här gången vinner Timrå!!! Ifjol slog Modo från underläge, den lyxen har dom inte den här gången. Timrås finnar avgör.... eller?? Modo känns ju tyngre, men jag hoppas på en skräll här.

Färjestad - Frölunda
Vilken stjärnsmäll det här kommer bli. Dom här lagen har ju prenumererat på finalplatser under 2000-talet, nu möts dom redan i kvarten.
Helt öppet, men måste jag gissa tror jag Färjestad vinner.

Inga kommentarer: