lördag 29 mars 2008

Ny floskel - Laying under??????

Ja, jag vet. Jag lyckades igen och även denna gång blev det riktigt kul.... i alla fall för er tittare.
Jag tyckte i och för sig oxå att det var ganska underhållande.

Mitt under matchhjälte-intervjun med Timrås Mika Pyörälä slår det slint i skallen. Mika pratar inte svenska så intervjun sker på engelska. Mitt i en fråga märker jag att nästa ord jag ska säga, kan jag inte komma på vad det heter på engelska...... Så att"ligga under" blir på engelska...... laying under!!!!!!!

Man står där och vet att dom ord jag nu kommer säga inte är rätt, men jag kan ju knappast bara tystna heller ;-) Kul blev det i alla fall, och reaktionerna lät inte dröja på sig.

- Mötte Challe Berglund strax efter, som hört intervjun i hörlurar. Hans kommentar: "Ja du, laying under.... det gör man ju gärna."

- Niklas Holmgren bara garvade och undrade: "Björn, det där laying under vad faan är det???"

- Calle Johanssson sa: "Min fru brukar aldrig höra av sig, men nu skickade hon ett sms där det stod. Laying under.. VAD ÄR DET?"

- Enda stödet fick jag från fotograf Rumscrum, som i morse skickade fäljande sms. "Det är ingen fel på din engelska. Svenska ordspråk däremot......"

Ja, vad ska man säga. Kinch du får se upp, du har en ny utmanare i stan.....

2 kommentarer:

stevvan sa...

Ja du Oldeen, det verkar sannerligen vara en ny sheriff i stan! Å även en ny Grandmaster of Bowling i stan....

stevvan sa...

Nu menade jag ju naturligtvis inte att du var inbland i det senare påståendet....