onsdag 26 mars 2008

Sudden-döden

Hittills i årets slutspel har 1 av 24 matcher slutat oavgjort efter 60 min! Bara en enda, det måste vara någon typ av rekord. 1 av 24 är drygt 4%.

Jämför vi med årets elitserie slutade 22% av matcherna oavgjort där.
I fjol blev nästan 24% av elitseriematcherna oavgjorda efter 60 min.

Tar man en titt på dom senaste 2 slutspelen ser siffrorna ut så här.
06/07 - 7 av 40 gick till sudden = 17,5%
05/06 - 6 av 40 gick till sudden = 15%

Undrar vad som ligger bakom årets suddenfrånvaro? Har ni några förslag?
Lite tråkigt i alla fall tycker jag, för visst är det härligt med den där extra nerven som dyker upp när det blir sudden!

Så ni som tippar; nu är har ni bara 2 tecken att välja på.
Själv tror jag, siffrorna till trots, på en sudden ikväll och det i Jönköping. HV71 utjämnar efter att Petrasek avgjort i 5 mot 4.

I Cloetta tar LHC andra raka, dom vinner tämligen enkelt med 5-2 efter 3 mål av Weinhandl.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror Du har helt rätt där angående LHC vinst, har du sett att FBK har "tackat nej" till Jonas Höglund till nästa år.

http://www.vf.se/Sport/Ishockey/4948/Mars/Vecka-13/FBK-nobbar-Hogga.aspx

Anonym sa...

björn hv vinner inte ikväll! timrå och lhc leder med 2-0 i matcher efter ikväll!

Björn Oldeen sa...

Nja inte var mitt tips så illa pinkat för att vara en trähäst.

Var ju riktigt nära sudden i Jönköping, där HV ändå vann. Och FBK känns ju helt iskallt, enda målet kom på en BJUDNING av Stana.