onsdag 12 mars 2008

Saida som expert

Skellefteå rubbade Hv och satan vilket tryck dom hade i ryggen. Det märktes på ljudvolymen där inne att publiken väntat i 27 år på slutspel. Hann tyvärr inte med några uppdateringar där uppe, men här kommer några roliga händelser:

  • Calle "Saida" Johansson
    Intervjun med matchhjälte Hadelöv fick bandas för att det skulle passa i sändningen. Men den var gjord så att ni tittare skulle tro att den var live. Calle såg och hörde när jag gjorde den och glömde sedan bort att den ännu inte sänts. Nästa gång han kom i bild tog han upp Hadelövs svar.... för att nästa sekund lämna ner till mig som satt "live" med målvakten... Calle och Niklas skrattade sig dubbelvikta så fort kameran stängts av.

  • Hugget skägg
    Undertecknad myntade ett nytt uttryck. Inte hugget som stucket, inte jämnt skägg utan hugget skägg. Stod live i sändning med Kenta Johansson när tungan slant - Kenta fattade i alla fall vad jag menade, så då måste det väl vara ett godkkänt uttryck numer... ;-) Undrar hur hugget skägg ser ut?????

  • Falk sköt sig själv i foten
    Ja, inte bokstavligt talat. HV´s Andreas Falk har ju tidigare spelat i Skellefteå och pratade innan matchen med en av funktionärerna på arenan. "- Idag gör jag 3 mål, på allvar, jag är inne i sånt jäkla flyt. Idag gör jag 3!" Visst, det var sagt med glimten i ögat, men snacka om att han fick käka upp det påståendet.......

  • Noni - Nani - Nuni
    På hotellet, efter matchen sprang vi på 2 galna försäljare från Nyköping. Dom sålde någon "mirakeldryck" som hette Nani eller nått liknande. Eller dom sålde inte..... dom byggde nätverk under sig....... Man blev ju nästan garanterat miljonär om man gick med, och man behövde in ens slita för det. Påminde ganska mycket om pyramidverksamhet om ni frågar mig. Sköna citat från dom 2 lallarna.
    "- Du vet ger du det här till en häst, en skithäst..... ja då bara vinner den ändå!"
    Han hade oxå en hund med sig.
    " - För 2 år sedan var vi redo at avliva kraken, men så fick han drycken och kolla....."

    Tydligen ska det vara lika bra för människor, så bloggläsare - kom ihåg var ni läste om superprodukten först.



Inga kommentarer: